Facebook-Like2Links en likes via social media
Vertel een tiener dat er voor zijn tijd geen Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en YouTube bestond en hij zal je met grote ogen aankijken en afvragen hoe je toen geleefd hebt. Social media zijn uitgegroeid tot een van de belangrijkste communicatiemiddelen van onze tijd. En ook zoekmachines houden ze nauwlettend in de gaten om te bepalen welke websites en webcontent belangrijk zijn.

Bezoekers via links op social media
Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en YouTube worden zo intensief gebruikt, dat het goede kanalen zijn om nieuws te verspreiden. Hiermee wordt het publiek snel bereikt en de korte en bondige berichten worden makkelijk gelezen. Berichten bevatten vaak een link naar meer informatie op een website, waarmee extra bezoekers worden gegenereerd. Omdat berichten op social media makkelijk te delen zijn, verspreid het nieuws zich als een olievlek en bereikt het ook mensen die je anders niet bereikt zou hebben. Verwijzingen in social media kunnen dus goed bijdragen aan SEO en je externe link strategie.

Waardering van webcontent via likes
Het was vooral Facebook die de mogelijkheid introduceerde webcontent te liken en te delen. Tegenwoordig bieden meerdere social media kanalen deze mogelijkheid aan. Zoekmachines benutten deze informatie bij het beoordelen van webpagina’s. Hoe vaker content op een webpagina’s ge-liked of gedeeld is, hoe belangrijker zoekmachines deze content zien en hoe hoger ze deze waarderen. Het is dus raadzaam social media te integreren in uw website, zodat bezoekers content eenvoudig kunnen liken en delen met anderen.

SEO en social mediaretweet-01
Het waarderen en delen van content met verwijzingen naar uw website kan dus flink bijdragen aan zoekmachine optimalisatie (SEO). Het is dus raadzaam na te denken hoe je kanalen als Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en YouTube kunt inzetten ter versterking van je boodschap en voor de zoekmachine optimalisatie van uw website.

De kracht van Twitter
Dit wil je volgens haar in elk geval weten:

  • Zit mijn doelgroep op social media, en waar dan?
  • Hoe actief is mijn doelgroep, en op welke momenten?
  • Waar heeft mijn doelgroep online behoefte aan?

Je doelgroep is niet opeens anders op social media. Wel kan het zijn dat er slechts een gedeelte van je doelgroep aanwezig is op social media, of dat je doelgroep zich verspreidt over verschillende kanalen. Maak dus onderscheid tussen deze doelgroepen.

Digiprove sealAuteursrechtelijk beschermd door Digiprove

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Alle originele inhoud op deze pagina's wordt gedigitale vingerafgedrukt en gecertificeerd door Digiprove

Voor alle producten op onze website gelden onze 'Algemene voorwaarden' - Aanbiedingen zijn pas geldig na wederzijds goedkeuren. Sluiten